despre Viena

inca doua saptamani

schoenbrunn

acesta va fi un post despre excursia noastra e la viena.

ideea e ca avem cazare la hotel 2 stele madara 2 in centrul vienei. plus avem bilete de autocar arad-viena si retur. deci suntem teoretic pregatiti. doar de ar mai scadea si euro ! acuma s-a gasit sa fie mare si tare !

mai multe informatii aici austria

mai e o luna pana la plecarea la viena si lucrurile incep sa se ascuta … mai multe in posturile viitoare.

si aici vom ajunge:

belveder

Belvedere

si chiar si aici :

hofburg

Hofburg

Schoenbrunn

backlink

Acum ca am si fost acolo pot sa scriu si in cunoastiinta de cauza. Viena e in primul rand… imperiala. E o grandoare care transpira prin peretii castelelor si palatelor a muzeelor si bisericilor. Asta e global luat impresia persistenta.

Apoi mai e si curatenia si organizarea buna la ei; mai e si turismul si impresia ca oriunde intri si platesti ceva te mai ademenesc ei cu o reducere.

Am fost in toate locurile din pozele de mai sus, poze pe care le-am pus inainte de plecare. Si a fost frumos. Am plecat seara la 8:30 din arad cu un autocar atlassib . A fost surprinzator de gol autocarul dar bine asa si ne asteaptam sa fie , poate nu chiar asa. Am calatorit bine si rapid pe autostrazile altora si am ajuns repede , pe la ora 3 noaptea (am si castigat o ora cu fusul orar) in autogara internationala viena. Aici in viena la ora aia doar copii bauti si ciudati punk si alte genuri, nu erau metro-uri deschise, circula ceva autobus dar nu ne prea interesa.

Cu greu am ajuns in dimineata aia in Stephan’s platz pe la 6 dimineata dar macar eram in viena. si exploatam fiecare clipa posibila … Pe la 9-10 am ajuns si noi la Madara 2 locul nostru de cazare pentru 3 nopti vieneze . Bineinteles dupa atat de lunga si istovitoare calatorie si asteptare pana sa se lumineze de zi am sismtit nevoia sa dormim …si prima jumata-te de zi in viena am dormit-o ! pana la 6 dupa masa somn de voie ; apoi echiparea si suntem deja in centrul vienei.

Locurile la prima vedere par foarte aranjate si pregatite pentru oi, turistii. Cladiri marete , bine intretinute, multi turisti pe starda , romani cu precadere ce am intalnit noi duminica seara prin viena, surprinzator sau nu.

Ne-am plimbat pe unde mai fusesem si dumineata dar acum macar eram fara bagaje si cu camera Panasonic la indemana pentru o poza memorabila.

Viena este si nu o experienta ce trebuie sa o ai in viata. Venind din Romania unui oras mic (Arad/Timisoara) ti se pare ca e un alt nivel … insa e doar o perpetuare a secolelor. Ce era acum 300 de ani Viena si ce era Arad/Timisiara. Nimic nu se intampla degeaba, totul e doar o ecuatie de cauza efect.

La Viena duminica ne-am permis si noi o ingetata , o promenada pe celebele strazi ultracentrale pline de Rolex si Swarovski si Channel si alte branduri. Luni urma sa vedem Schonebrun si asta era o promisiune ce merita tinuta, dar inainte de asta am gasit in Viena un fast food cu proprietari turci care serveau Sarmale in vita ca traditional turcesc. Fast foodul o fost foarte misto 😉 sa ma exprim neformal … cu 2-3 euro se putea manca huhne …adica pui gustos, salate, chestii cu maioneza . A fost o binemeritata compensatie fincanciara pentru preturile relativ piperate ale vienei.

Luni dimineata drumetii se trezesc si merge la Schonebrunn castel si resedinta imperiala de vara de sute de ani. Galben … frumos …imperial. Luam Grand Tour si ne plimbam o zi intreaga pe acolo poate si ne si dau aproape afara garzile … si luam metroul ..atat de drag noua in pelegrinarile europene.

Marti e o zi buna de mergs la Muzee … pentru preturi de 10 euro aprox intrarea e scumpa dar privelistea merita. Oricum e frumos sa mergi intr-un loc in care stii ca imparati s-au prlimbat sute de ani … si toti sa folosesti macar o vrtuala masina a timpului …daca nu te poti intoarece in timpul lor macar sa vezi locurile lor … bine conservarte si pastrate de altfel.

Dupa schonebrun merita sa vezi versaille.

Lasă un răspuns

